Selecteer een pagina

Ruilen en Retourneren

Wat te doen bij een defect?


Het is nooit leuk als het door u gekochte product defect gaat. Op alle nieuwe camera’s en lenzen bieden wij minstens twee jaar garantie. Op sommige producten geldt een langere garantie, vaak alleen indien de aankoop door u is geregistreerd bij de importeur. Tijdens deze garantie periode garanderen wij dat u een goed werkend product heeft en houdt.

Mocht het voorkomen dat het door uw gekochte product binnen de garantieperiode defect gaat dan lossen we dat voor u op. U kunt het defecte artikel langsbrengen in onze winkel. Wij zullen uw apparatuur in de winkel innemen, samen met u alles zo goed mogelijk omschrijven en het product naar de desbetreffende leverancier sturen.

Wilt u het defecte artikel opsturen? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden.
Zo kunnen wij uw reparatie zo soepel mogelijk afhandelen.

Stappenplan

  1. Download het reparatieformulier
  2. Vul het reparatie formulier volledig in en vermeld duidelijk de klacht omschrijving.
  3. Voeg een kopie-factuur/aankoopbon en indien bijgeleverd de originele garantiekaart toe.
  4. Uitsluitend het artikel opsturen gerelateerd aan de klacht/het defect (Geen accessoires als draagriemen, geheugenkaartjes, accu’s, tassen e.d.)
  5. Verpak het artikel goed en stuur deze aangetekend op naar:

FOTO & LIJST HAREN
Raadhuisplein 20
9751 AP Haren GN Nederland

Retourneren

Bent u niet tevreden over het door uw gekochte product? Geen probleem! Binnen 14 dagen na ontvangst van uw gekochte product, kunt u het product retoursturen!

In het kader van de wet “Kopen op Afstand” heeft u als consument bij het doen van aankopen via internet recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij u wel zelf de porto kosten voor het terugsturen moet betalen. U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending, ons advies is dan ook om dit aangetekend te doen. Wanneer u binnen 14 dagen meldt dat u uw bestelling wilt retourneren heeft u vanaf dat moment 14 dagen om te retourneren.

Verder is het van belang dat indien redelijkerwijs mogelijk, het product compleet en ongebruikt is en in de oorspronkelijke verpakking zit. Producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.

Wanneer producten beschadigd/incompleet zijn, kunnen wij hiervoor geld in mindering brengen. Bij niet verkoopbaar is dat 100{f547ae3616db80348a79261bbde29165023b8ca987b35761027256d0ca534fd6}

Voorwaarden retourzending artikelen


Producten dienen goed en degelijk verpakt retour gestuurd te worden inclusief de oorspronkelijke aankoopnota. De producten mogen niet geactiveerd of gebruikt zijn. U mag de producten niet meer beoordelen/gebruiken dan noodzakelijk. De complete verpakking dient aanwezig te zijn. Verzegelingen mogen niet verbroken zijn (van bijvoorbeeld software).

Niet alle artikelen kunnen geruild/geretourneerd worden
Onderstaande artikelen kunnen niet worden geruild of geretourneerd:

  1. Software waarvan de verzegeling verbroken is.
  2. Inktcartridges waarvan de verpakking geopend is.
  3. Artikelen die om hygienische redenen niet geruild kunnen worden indien de verzegeling verbroken is. Dit zijn producten als: oordopjes, headsets en hoofdtelefoons
  4. Ingewisselde of ingevulde vouchers die bij ons gekocht zijn of tegoedbonnen.

Stappenplan retourzendingen


Wilt u gebruik maken van de retourregeling? Dan vragen wij u het op de volgende manier te doen. Zo kunnen wij de retourzending zo soepel en snel mogelijk afhandelen. Geef bij de retourzending duidelijk aan wat er moet gebeuren (omruilen voor een ander artikel of aankoopbedrag crediteren).

Als u het ontvangen artikel wilt omruilen voor een ander artikel, dan ontvangt u zo spoedig mogelijk een e-mailbericht van ons met verdere informatie.

Wij ruilen het artikel om (indien voorradig) of storten het aankoopbedrag, zo spoedig mogelijk, uiterlijk 14 dagen na de melding dat u uw bestelling wilt retourneren, terug op uw rekening. De betaling vindt niet eerder plaats dan dat de verzonden bestelling bij ons retour is. Gebruik hierbij ons retourformulier. De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening.